سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله قاضی (رحمه الله):

دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان

رسول خدا (ص):

هنگامی که بنده از رختخواب (نرم و) لذیذ بر می خیزد در حالی که خواب چشمانش را فراگرفته است، تا با خواندن نماز شب خشنودی خدا را فراهم کند، خداوند به وجود او بر ملائکه مباهات نموده و می فرماید: آیا نمی بینید که بنده ام از رختخواب لذیذ برای خواندن نمازی که بر او واجب نکرده ام، برخاسته است؟ گواه باشید که من او را آمرزیدم.  (وسائل شیعه ج 8 ص 157)

امام صادق (ع):

هیچ عمل نیکی که بنده آن را انجام می دهد نیست، مگر آن که در قرآن ثواب آن مشخص شده است، به جز نماز شب ، که خداوند به لحاظ عظمت ارزش آن ، ثواب آن را مشخص نساخته .

امام صادق (ع):

از شیعیان ما نیست ، کسی که نماز شب نخواند. (وسائل شیعه ج8 ص 162)

می‌فرماید اگر تو بدانی وقتی می‌روی به سجده ، خدا چه‌جوری خوشش می‌آید!

خوابت می‌آید برای نماز شب؟ عیبی ندارد، نماز شب بخوان بلکه در نماز شب یک چرتی هم بزنی! همچین که چرت می‌زنی خداوند متعال مباهات می‌کند، می‌فرماید نگاه کنید بند? مرا!  نگاه کنید او خسته است ولی آمده درِ خان? من، من هم به او واجب نکرده بودم ولی دارد با من صحبت می‌کند.

ملائک هم می‌رسند، خداوند می فرماید: نگاه کنید ملائک! شما شاهد باشید من هم? گناهانش را بخشیدم، شما شاهد باشید، فرشته ها می گویند: بابا این بندهات خواب است! خدا از خوابیدن وچرت زدن در نماز شبت هم این‌قدر خوشحال می شود، پس به خاطر خوشحالی او این کار را بکن!

تا حالا به خاطر خوشحالی کس دیگری کاری کردی؟ حالا بخاطر.


لطف کنید و اولین دیدگاه را شما بگذارید مذهبی ،

 اصفهان       قرائت...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ